full screen background image
Search
Monday 20 November 2017
  • :
  • :

Detoks od uticaja PAMETNOG TELEFONA uklanja stres i teskobu!

Današnji je život jednostavno nezamisliv bez modernih „gedžeta“ poput pametnog telefona.

Svuda možete videti mlade ljude, pa čak i decu, kojima je pogled prikovan za smartphone. Nova istraživanja su pokazala zabrinjavajući uticaj preterane upotrebe pametnog telefona na ljudski život i zdravlje. Galupovo istraživanje otkrilo je da jedan od petoro mladih ljudi pregledava smartphone svakih 5 minuta! Takođe, više od 80 posto ljudi drži svoj pametni telefon uvek nadohvat ruke i proverava ga barem jednom u sat vremena.

Upotreba „pametnog telefona“ povećava anksioznost

Istraživanje provedeno na Univerzitetu Kent otkrilo je da su osobe koje puno koriste smartphone anksioznije od drugih. To se najbolje primeti za vreme njihovog slobodnog vremena, kada bi trebale biti najopuštenije i zato ga ne znaju kreativno iskoristiti.

Studije su pokazale da zavisnost od pametnog telefona:

  • smanjuje vašu sposobnost pamćenja i koncentracije
  • povećava osećaj teskobe i nervoze

Kako biste odredili jeste li i vi zavisni od svog „pametnog telefona“, postavite sebii sledeća pitanja:

  • Osećate li nervozu i teskobu dok iščekujete poziv ili poruku na svom „pametnom telefonu“?
  • Padate li u očaj ako se slučajno negde zaputite bez njega?
  • Proveravate li neprestano poruke, e-mailove i statuse na društvenim mrežama?

Sve su to znakovi zavisnosti koji ukazuju na to da je vašem organizmu potreban detoks čak i od – „pametnog telefona“.

Detoks od pametnog telefona

Dr. Vilijam Kol je američki lekar funkcionalne medicine koji svoje članke redovno objavljuje na portalu Mind Body Green. Prema vlastitom priznanju i sam je imao velikih problema s ovom zavisnošću. Kompulzivno je proveravao e-mailove i svoj Instagram profil.

– Znao sam da moram stvoriti više prostora u svom životu pa sam se odlučio za 8-nedeljni detoks od„pametnog telefona“ – kaže dr. Kol.

Na početku detoksa ga je, kaže, uhvatila panika, jer je verovao da “svet ide dalje bez njega” i da zapravo propušta život. No, nakon nedelja provedenih bez njega shvatio je da je tek tada stvarno počeo da živi.

Kako bi napravio detoks, dr. Kol je:

  • Isključio je „pametni telefon“ na 8 sedmica, te se “prebacio” na stari analogni telefon, kojim se igrala njegova ćerka. Kaže da je taj telefon doslovce poput “cigle” pa nije postojao strah da će se pri padu bilo što na njemu oštetiti. Osećao je lakoću rukovanja s tim uređajem, dok je sa „pametnim telefonom“ uvek morao biti pažljiv.
  • E-mailove je proveravao samo na kompjuteru na svome radnome mestu.Tako je dobio dodatni prostor za uživanje u drugim stvarima – izvan virtualnog sveta. Čak i ako, poput dr. Kola, radite posao vezan uz društvene mreže, možete se osloboditi opsesivne potrebe za proveravanjem pošte na „pametnom telefonu“.
  • Vratio se staroj aktivnosti – čitanju knjiga. Shvatio je da je u eri pametnih telefona sve manje čitao knjige, stoga ih je sada počeo naveliko posuđivati. Sve je manje osećao potrebu za čitanjem blogova i tekstova na internetu. Ako bi i pročitao neki online članak, bilo je to samo kratko pre posla ili tokom pauze za ručak.
  • Budući da mu je smartphone bio isključen, za određivanje udaljenosti i smera u automobilu koristio je GPS. Predlaže i povratak običnim kartama i mapama ulica u papirnom obliku – barem tokom detoksa.

Rezultat detoksa

Ovaj 8-nedeljni detoks je dr. Kolu doneo brojne dobrobiti – više se zbližio s decom i suprugom i odjednom je, kaže, počeo primećivati zalaske sunca i osećati povetarac na licu. Sve je oko njega postalo nekako življe i poletnije. Svoje iskustvo slikovito je opisao ovim rečima: “Shvatio sam da sam me moj pametni telefon činio sve glupljim, a moj glupi analogni telefon sve pametnijim”. Tokom osam nedelja detoksikacije primetio je i da se razina teskobe i stresa u njegovu životu znatno smanjila.

Odlučite se za detoks!

I vi možete isprobati detoks od smartphone-a. Odredite nekoliko nedelja koje ćete provesti bez pametnog uređaja. Možete voditi i svoj dnevnik u koji ćete zapisivati što sve radite i kako se osećate bez njega. Primetićete kako odjednom više pažnje počinjete obraćati na druge, žive ljude, na porodicu i prijatelje, na prirodu koja vas okružuje. Samim time vaša će se teskoba smanjiti i osetićete u sebi više mira.

Dr. Kol savetuje da nakon detoksa:

  • namestite zvuk na telefonu na bešumno
  • kod kuće odložite „pametni telefon“ na neko mesto, npr. u prazan koš, pa ga uzmete tek kad planirate izaći negde izvan kuće
  • isključite na njemu nepotrebne notifikacije i aplikacije
  • više ga ne upotrebljavate za komunikaciju na društvenim mrežama

Preuzeto sa: nadlanu.rs




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *