full screen background image
Search
Tuesday 12 December 2017
  • :
  • :

Ishranom do zdravih krvnih sudova

Zdravlje je tema kojoj se posvećuje dosta prostora u medijima. Živimo u eri čiji produkti mnogostruko nepovoljno utiču na zdravlje ljudi, pa se čini da je savremeni čovek, izložen ovom pritisku, postao rob zdravog načina života. Prema rečima Svetske zdravstvene organizacije zdravlje nije samo odsustvo bolesti, već i potpuno fizičko, psihičko i društveno blagostanje. Kako je u životu uvek sve stvar izbora, tu smo da Vam pomognemo ukoliko ste se opredelili da živite zdravo. Nekoliko korisnih saveta o tome kako da održavate svoje krvne sudove zdravima su pred Vama. Nadamo se da će Vam koristiti.

  • Magnezijum – ovaj mineral jedan je od najvažnijih za normalno funkcionisanje nervnog sistema. Hrana koja se nalazi na jesenjoj trpezi uglavnom je bogata ovim mineralom. Manjak magnezijuma može narušiti normalan rad srca i dovesti do povišenog krvnog pritiska pa ga stoga treba unositi putem hrane kad god je to moguće. Ima ga u zelenom lisnatom povrću, pasulju, orasima, smokvama, semenkama bundeve, bananama, crvenom pasulju, integralnom pirinču i heljdi.

Nedostatak ovog minerala može stvoriti osećaj umora i potrebu za većim unosom hrane bogate ugljenim hidratita. Stoga se osobama koje se trude da smanje kilograme savetuje da najpre porade na optimalnom unosu magnezijuma u organizam.

  • Antioksidansi – zaduženi su za sprečavanje oksidacije masnih materija u krvotoku i formiranje ugrušaka, kao i za pospešivanje krvotoka i cirkulacije. Što se tiče namirnica bogatih antioksidansima u prvom redu su voće i povrće jarkih boja, medju kojima  prednjače šljive, borovnice i kupine. Na ovom spisku nalazi se i čokolada sa visokim sadržajem kakaa, ali i beli luk i zeleni čaj.
  • Začini – Djumbir je definitivno začin broj jedan kada je u pitanju zdravlje krvnih sudova. Verujemo da Vam dodavanje ovog začina neće teško pasti s obzirom na to da jedima daje izuzetno dobar ukus. Osim djumbira i kurkuma, iako netipičnog ukusa za naša podneblja, se pokazala kao veoma delotvorna.
  • Omega 3 masne kiseline –  Iako se nalaze na poslednjem mestu ove kiseline imaju veoma važnu ulogu. Mediteranska kuhinja, po rečima nutricionsta, obiluje namirnicama koje su bogate omega 3 masnim kiselinama. Preporučuju se riba, masline, hladno presovana ulja, bademi, orasi, seme lana, ovsene pahuljice i sve vrste integralnih žitarica.

Izbora je dosta, a na Vama je da kombinujete ove namirnice i uživate u bogatstvu ukusa. Prijatno!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *