full screen background image
Search
Tuesday 19 September 2017
  • :
  • :

5 grickalica koje smete da jedete NOĆU! I to bez griže SAVESTI

29037_kosa-badem-foto01-Public-Shutterstock_630x0Koliko puta vam se dogodilo da ogladnite noću? I da posegnete za prvim što nađete u frižideru? Na prvi pogled to je najgora stvar koju možete da uradite ali, zapravo ne mora da bude. Sve zavisi  od toga šta ćete jesti noću. Ovih pet užina dozvoljne su i posle ponoći.

1) TOPLO MLEKO I MED

Toplo mleko se već dugo preporučuje kao pomoć pri uspavljivanju, što ga čini dobrim izborom za kasno noćnu poslasicu. Ranije se verovalo da je mleko opusta i to prvestveno zahvaljući triptofanu koji dovodi do povećanja serotonina, homona sreće.  Međutim, aminokiseline u mleku zapravo mogu da spreče triptofan da dođe do vašeg mozga. Dodavanjem meda toplom mleku neznatno ćete povećati sadržaj šećera vaše užine. Ovaj dodatni šećer lako se vari i može da stimuliše hormone koji podstiču stvaranje serotonina, što toplo mleko zaista čini eliksirom za opuštanje.

2) BANANA I MLEKO

Toplo mleko možete kombinovati i jednom bananom za smuti koji će vas i zaistiti i pomoći vam da brže zaspite.  Još jedna dobra stvar u vezi sa ovim napitkom je da sadrži magnezijum, B6, vitamin D i kalcijum.

2) BADEMI

Bademi su tradicionalno na lošem glasu kao grickalica, jer su visoko kalorični. Ali studija iz 2012.  godine objavljena u “American Journal of Clinical Nutrition” navodi da su osobe koje su jele bademe izgubile isto toliko kilograma koliko za 18 meseci koliko i ljudi koji su se uzdržavali od badema. Osim toga, kod osoba koje su jele bademe zabeležen je bolji rezultat kada je reč o ukupnom holesterolu i trigliceridima – dva ključna faktora rizika za kardiovaskularne bolesti. Bademi su takođe jako bogati magnezijumom. Ipak, ne bi trebalo da jedete više od jedne četvrtina šolje.

4) KOKICE

Kokice su odličan izbor ako noću poželite nešto slano, jer su dobar izvor složenih ugljenih hidrata i imaju malo kalorija. Kako nisu bogate mastima, ujutro se nećete osećati naduveni niti će vas boleti stomak. Pazite samo na količinu soli.

5) DOMAĆI ČIPS OD POVRĆA

82651_cips-od-jabuke_630x0Ako ga spremite u toku dana, slobodno ostavite nešto i za noć. Klasičan, kupovni čips je prepun zasićenih masti i natrijuma koji dovodi do nadimanja. Domaća varijanta toliko je zdravije da je možete jesti i noću. Svoj niskokalorični čips možete napraviti od šargarepe, krompira ili kelja. Potrebno vam je samo odabrano povrće, malo ulja i soli. Po želji moete dodati i druge začine, na primer čili u prahu.

Preuzeto sa: zena.blic.rs




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *